עיצוב הבית והגינה תוך שמירה על בטיחות

התוכניות לעבור לבית חדש או התוכניות לשפץ את הבית כוללות שיקולים עיצוביים מלבד שיקולים כלכליים. המטרה היא לעצב את הבית באופן שיתאים לצרכי המשפחה, בטוב טעם ובאופן בטיחותי. על עיצוב הבית תוך שמירה על הבטיחות במאמר הבא.

שיקולים בטיחותיים של עיצוב הבית

עיצוב הבית, בין אם מדובר על תכנון אדריכלי ובין אם על מעצבי פנים, חייב לתת מענה בטיחותי למשפחה. כלומר, שימוש בחומרי גלם, אלמנטים ואביזרים שמצד אחד יענו על הצרכים של בני הבית והסגנון שלהם ומצד שני יהיו בעלי תו תקן ובטיחותיים במיוחד כשבבית ילדים קטנים. אדריכלים מקצועיים לוקחים בחשבון אלמנטים בטיחותיים הקשורים לגובה כמו מעקות מוגבהים, חיפויים יציבים, חומרים ידידותיים לסביבה וכן הלאה כאשר הם מתכננים את המבנים. למשל, אדריכל שמתכנן את הבית והחצר בסגנון מודרני ישתמש באלמנטים פשוטים ודקורטיביים עם קו אחיד ומינימליזם המאפיינים את הסגנון על מנת שיהיו נוחים, פונקציונאליים ובטיחותיים.

עיצוב הפנים הבטיחותי

אדריכלות עוסקת בתכנון המבנה ולעומת זאת עיצוב פנים הוא ההתאמות הפונקציונליות בין הצרכים לסגנון בין אם מדובר על ריהוט, צבעים וטקסטורות ובין עם על אלמנטים אחרים. המעצב צריך לגרום למצב בו יהיה נוח לגור בבית. כלומר, להתאים את הסגנון כך שהדברים יהיו נגישים, פשוטים ובטיחותיים. למשל, עיצוב מודרני לבית מעבר לקו הירוק ישלב דלת כניסה חזקה ומאובטחת מעבר לאסתטיקה. דלתות פנים ממוגנות ישלבו מסגרת אלומיניום בעיצובים המותאמים לסגנון מבלי להוריד את רמת המיגון, וכך גם כשמדובר על חלונות ממוגנים.

עיצוב הגינה הבטיחותית

כאשר עוסקים בגינה בטיחותית יש להיערך למיגון באמצעות גדרות אלומיניום מאובטחות. אומנם גדרות לבית יכולות להיות מחומרים שונים, אך האלומיניום הוא מצד אחד חומר גמיש שניתן לייצר ממנו גדר מעוצבת או גדר יוקרתית ומצד שני הוא חומר חזק, יציב ועמיד לאורך שנים. לפיכך, גדר כזו תאפשר אבטחה מקסימלית לדיירי הבית לצד עיצוב חדשני ומודרני. הבנייה של גדרות אינה מורכבת ונעשית בזמן קצר. בנוסף, ניתן לשלב בה גם שערים חשמליים דקורטיביים ומאובטחים.

אילו יתרונות יש לגדרות בטיחותיות?

מכיוון שהעיצוב המודרני מאופיין בקווים פשוטים ניתן להתקין את הגדרות הבסיסיות ביותר, אך ניתן גם לשלב אלמנטים ייחודיים שאין בגדרות הבסיסיות. כלומר, עיטורים, פרזולים, צורות וצבעים שונים. הגדרות מהאלומיניום אינן צריכות תחזוקה ולכן כדאי להשקיע בנראות שלהן. לא צריך לדאוג מנזקי מזק האוויר מכיוון שאלומיניום אינו מחליד, אינו דוהה ואינו מתעוות או משנה צורה. צובעים את החומר בתנור ולכן הוא שומר על הברק שלו לאורך זמן. זו הסיבה שאנשים רבים משתמשים בו על מנת להגביה מעקות במרפסות בתיהם ומתקינים אותו על מנת לחוש בטוחים ומוגנים.

לסיכום, עיצוב הבית בסגנון מודרני שונה מהעיצוב הכפרי בו האלמנטים מתבססים על עץ בעיקר כשמדובר על עיצוב חוץ.

תפריט נגישות

התחל שיחה
צריך עזרה?
STB חדשנות בבניה -
נשמח לעזור בכל שאלה